STOLARZ Z MIASTA

POLECANY ARTYKUŁ

Dostawcy płyt meblowych na polskim rynku.

Mój blog stolarski jest po to, aby pomagać stolarzom, szczególnie tym początkującym. Jestem nastawiony bardzo mocno na rozwój rynku, więc nie ma dla mnie problemu żeby podzielić się owocami swojej pracy. Może nie zawsze i nie w 100%, ale mam doświadczenie, że dobre uczynki wracają. Stąd też, zaoszczędzając wam trochę czasu, przedstawiam swoje własne wyniki poszukiwań dostawców płyt meblowych na polskim rynku. Lista i inne informacje są aktualne na początek roku 2024. Zapraszam!

Marketing stolarni – bez internetu ani rusz. Co przygotować?

W poprzednim wpisie, który poświęcony był pierwszym kanałom sprzedaży dla stolarni wspominaliśmy pokątnie o tym, że przydałaby się strona, fanpage na FB (tutaj mój), wpis w Google. Dziś rozwinę ten temat wchodząc stricte w marketing stolarni. Wymienię to, co musisz skompletować dbając o dobrą jakość w Internecie. Nawet w zawodach rzemieślniczych nie jest już tak, że klientów zdobywa się tylko z polecenia. Młode osoby przyzwyczajone do tego, że pierwszym miejsce, do którego zaglądają jest internet kupują już od jakiegoś czasu nieruchomości dla siebie czy na wynajem. To wszystko trzeba umeblować! Kto nie jest on-line wręcz będzie wzbudzał u nich brak zaufania. Bo w końcu oznacza to oderwanie od realiów świata współczesnego.

Internet w biznesie stolarskim

Marketing stolarni - bez strony ani rusz!

Chociaż strony internetowe odchodzą już czasem do lamusa, marketing stolarni akurat nie może się bez niej obyć. Strona www pozwoli Tobie na spójne zaprezentowanie informacji o procesie działań, jaki preferujesz w pracy z klientem oraz w jednym miejscu pokazać dotychczasowe realizacje. Nie masz ich jeszcze? OK, pozostaw tą sekcję strony „w budowie”. Plusem w tej sytuacji jest to, że wiele działających na runku stolarni swoje strony ma zaniedbane, stąd i drobne braki (które uzupełnisz) u Ciebie będę mniej podejrzane niż zupełny brak strony.

Druga ważna kwestia dotycząca swojego www to pozycjonowanie. Czyli czynności zmierzające do tego aby Twoja strona pojawiała się jak najwyżej w wyszukiwarce na przykład na frazę „stolarz Poznań„. Sprowadza się to do dobrej budowy strony, treści na niej oraz linków, które na nią wskazują. O ile dwie pierwsze kwestie wymagają po prostu solidnie wykonanej pracy już na wstępie, to kolejna jest już elementem działań zaplanowanych w czasie. W zasadzie niekończącym się procesem. Uważam, że rynek stolarski pozostawia sporo pola do popisu w tym temacie. Firmy zazwyczaj się nie pozycjonują albo robią to słabo. Masz więc szanse na wygodne usadowienie się w SERP-ach (stronach z wynikami wyszukiwań) zanim inni się na poważnie za to zabiorą.

Marketing stolarni tańsz niż myślisz

Nie daj się nabrać. W dzisiejszych czasach zrobienie strony internetowej to mały problem i mały koszt. Roczny koszt jej utrzymania to ok 200-250 zł. Dzieli się to na dwie części- zakup domeny i hosting dla strony. Hosting, czyli miejsce na serwerze, na którym będzie ona działać. Wykonanie z kolei powinno wynosić, myślę, że w przedziale 1000 – 2000 zł. Wykonawców szukasz na znanych serwisach na A i O. Pamiętaj tylko, żeby wiedzieć jaka osoba fizyczna jest wykonawcą strony i ustanowić jasne terminy wykonana. Jeśli chcesz mogę zresztą w Tobie w tym wszystkim pomóc. Wystarczy napisać.

Nie można nie mieć social-mediów.

Marketing stolarni nie może być obecnie sensownie realizowany bez social mediów, i mam na obronę tego założenia dwa powody. Po pierwsze, ich brak wzbudza niepewność. Po drugie to najlepszy sposób aby pokazać klientowi, że żyjesz. Poza tym, o ile prowadzisz je dobrze, następuje łatwość w dotarciu do nowego klienta. Wyobraź sobie chociażby następujący cykl zdarzeń. Masz konto na Instagramie. Montujesz u klienta nową kuchnię. Robisz z tego fajny film, na którym oznaczasz klienta – bo Ci pozwolił, bo macie dobre układy. Klient udostępnia ten film (bo ładnie go zrobiłeś i przecież chce się pochwalić nową kuchnią), przez co wszyscy jego znajomi mogą zobaczyć efekty Twojej pracy. I pyk, tak działa współczesna poczta pantoflowa.

Mapy i inne widoczności.

Wyszukiwarka Google bez dwóch zdań stała się podmiotem, którego nie idzie ignorować. o tu zaczyna się dla wielu ścieżka do wszystkiego co jest potem. Mówiliśmy już o pozycjonowaniu, to ważne, ale nie zapomnijmy o wpisaniu naszej formy do map Google, o czym również wspominałem w artykule o kanałach sprzedaży dla twojej stolarni. Wiele ludzi , wiedząc, że gdzieś chce się udać fizycznie to właśnie w Mapsach, a nie w samym google zacznie wyszukiwanie. Bo łatwiej tam zawęzić wyniki do konkretnego obszaru. Jeśli Cię tam nie ma – również Tej wyszukującej osoby raczej u Ciebie nie będzie.

W internecie znajdziemy sporo miejsc, w których możemy wpisać swój biznes do jakiejś bazy. Nie są to często zakątki ciekawe jakościowo, jednak ostatecznie, jeśli zadamy sobie pytanie „czy warto być przed oczami klienta czy nie?” wychodzi na to, że powinniśmy się do takich miejsc wpisać. Chociażby dlatego, że jeśli ktoś wpisze w wyszukiwarkę nie „stolarz Poznań”, ale już konkretnie Twoją markę, np. Stolarz Niedźwiadek” bo będzie chciał sprawdzić informacje o Tobie, to, że pojawi się tylko Twoja strona kontra konkurencja, która wyświetli się w 20 innych miejscach będzie świadczyło co najmniej o tym, że działasz krótko, a inni długo. A doświadczenie budzi zaufanie!

Powyższe wyczerpują spis miejsc, w których koniecznie musisz być, ale pamiętaj, że jest szereg adresów, których być nie musisz, ale możesz. To nie zaszkodzi. Na przykład, zgłosił się do Ciebie z zapytaniem ofertowym jakiś biznes i negocjuje cenę? Dorzuć mu 5% rabatu, ale pod warunkiem, że o swojej nowej przestrzeni dla klientów wspomni podlinkowując Ciebie albo wskazując na fanpage. Jak nie raz mówiłem – okazji jest mnóstwo. Tak samo jak pilnujesz ergonomii swoich mebli dla klientów dbaj też o to, żeby ergonomia Twoich działań służyła długofalowo Twojemu biznesowi.

Lorem ipsum dolor sit amet.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

Co produkować z drewna?

Produkty z drewna. Co produkować? Rozważania.

Jeśli macie tak jak ja, najchętniej robilibyście wszystko na raz. Jeśli macie też tak jak ja (taką mam przynajmniej nadzieję) trochę oleju w głowie to zreflektujecie się, że zrobić wszystko to często nie zrobić nic. Pomyśl o tym w kontekście funkcjonowania zakładu stolarskiego. Częste zmiany w cyklu produkcyjnym, czyli np. raz robienie kuchni na wymiar, a innego dnia balustrad, będzie wymagało zmian w ustawieniach narzędzi, organizacji przestrzeni roboczej. Szczególnie, kiedy

Stolarnia i jej egzystencja w internecie

Marketing stolarni – bez internetu ani rusz. Co przygotować?

Dziś mało co idzie zrobić bez internetu. Nawet jeśli stolarz jest super fachowcem, to niestety często może nie dotrzeć do klienta. tym bardziej, że ten jest coraz młodszy, więc i coraz większy udział w grupie docelowej mają ludzie, którzy poszukiwania wykonawcy na nową garderobę na wymiar w mieszkaniu na kredyt przy wyżyłowanej zdolności zaczną gdzie indziej niż swój smartphone. Dla młodych stolarzy jest to jasne. Podsumowuję więc swoje przemyślenia na

Co produkować z drewna?

Produkty z drewna. Co produkować? Rozważania.

Jeśli macie tak jak ja, najchętniej robilibyście wszystko na raz. Jeśli macie też tak jak ja (taką mam przynajmniej nadzieję) trochę oleju w głowie to zreflektujecie się, że zrobić wszystko to często nie zrobić nic. Pomyśl o tym w kontekście funkcjonowania zakładu stolarskiego. Częste zmiany w cyklu produkcyjnym, czyli np. raz robienie kuchni na wymiar, a innego dnia balustrad, będzie wymagało zmian w ustawieniach narzędzi, organizacji przestrzeni roboczej. Szczególnie, kiedy

Stolarnia i jej egzystencja w internecie

Marketing stolarni – bez internetu ani rusz. Co przygotować?

Dziś mało co idzie zrobić bez internetu. Nawet jeśli stolarz jest super fachowcem, to niestety często może nie dotrzeć do klienta. tym bardziej, że ten jest coraz młodszy, więc i coraz większy udział w grupie docelowej mają ludzie, którzy poszukiwania wykonawcy na nową garderobę na wymiar w mieszkaniu na kredyt przy wyżyłowanej zdolności zaczną gdzie indziej niż swój smartphone. Dla młodych stolarzy jest to jasne. Podsumowuję więc swoje przemyślenia na

Scroll to Top